امتیاز مثبت
۱
 
دکتر داوری مطرح کرد؛
ضرورت اعتماد به دانشجویان مستعد و نخبه در دانشکده های علوم قرآنی
سرپرست معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم اعتماد به دانشجویان مستعد و نخبه در دانشکده های علوم قرآنی را ضروری دانست و گفت: دانشکده ها از این دانشجویان به عنوان دستیار آموزشی بهره مند شوند.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۸
کد مطلب: 10613
 
 
به گزارش ایحا، دکتر مهدی داوری ، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در جلسه شورای دانشگاه با بیان این که در سال جاری 69 درصد جذب دانشجویان دانشگاه محقق شد، بیان داشت: این وضعیت مطلوب و قابل قبول است ولی ایده ال نیست و باید بهتر از این شود.


وی افزود: دانشکده های علوم قرآنی دقت داشته باشند اگر سقف دانشجویان جذب شده آنها کمتر از حد مجاز باشد، امکان برگزاری کلاس با توجه به هزینه ها در آن دانشکده ها وجود نخواهد داشت و باید دانشجویان به دانشکده های دیگر ارجاع داده شوند و بهتر است رؤسای دانشکده ها در این زمینه توان بیشتری به خرج دهند.


سرپرست معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با اشاره به این که امسال مجور راه اندازی 4 مقطع کارشناسی ارشد را داریم، ادامه داد: این مقطع به دانشکده هایی اختصاص پیدا می کند که دارای دانشیار هستند و یا ظرفیت های لازم را برای راه اندازی این مقطع دارا هستند.


وی همچنین به راه اندازی دانشکده مجازی در آینده ای نزدیک اشاره کرد و گفت: کلید این کار زده شده و 30 درصد محتوای آموزشی نیز آماده شده است که به محض نهایی شدن، اخذ مجوز افتتاح دانشکده مجازی نیز در دستور کار قرار می گیرد.


دکتر داوری با بیان این که چهار رکن برای بحث کیفی سازی آموزشی دانشگاه در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: این چهار رکن شامل استاد، دانشجو، فرآیند آموزش و عوامل اجرایی کمک کننده و ناظر بر فرآیند آموزش هستند.


وی افزود: در بحث استاد نیاز است که بیان و شیوایی استاد در تدریس، به روز بودن استاد در زمینه استفاده از وسایل کمک آموزشی، توانمند بودن استاد جهت برقراری ارتباط با دانشجویان و فرآیند جذب استاد مورد توجه قرار گیرد و استاد قبل از تدریس طرح درس خود را به دانشکده ارائه دهد.


سرپرست معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تصریح کرد: رؤسای دانشکده های علوم قرآنی باید در بحث آموزش دانشجویان جدی ورود کنند و ارزیابی اساتید و دروس ارائه شده را داشته باشند.


وی ادامه داد: در بخش دانشجویان نیز ما با سه نمونه دانشجوی مستعد، متوسط و ضعیف مواجه هستیم که جا دارد مسئولان، کلاس های آموزشی فوق برنامه برای دانشجویان مستعد و نخبه برگزار کنند، به آنها اعتماد و شخصیت دهند و از این دانشجویان به عنوان دستیار آموزشی بهره مند شوند.


دکتر داوری در پایان اظهار داشت: در دو رکن فرآیند آموزش و عوامل اجرایی کمک کننده و ناظر بر فرآیند آموزش نیز برنامه هایی را داریم که به کیفی سازی برنامه های آموزشی دانشکده های علوم قرآنی کمک خواهد کرد.
Share/Save/Bookmark