امتیاز مثبت
۱
 
قاسمی خبر داد:
ساماندهی و ارتقای زیرساخت‌های تحول اداری دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم
مدیر برنامه، بودجه و تحول اداری دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم از ساماندهی و ارتقای کلیه زیرساخت‌های تحول اداری دانشگاه خبر داد.
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب: 11424
 
 
به گزارش ایحا، مجتبی قاسمی، مدیر برنامه، بودجه و تحول اداری دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در گفت و گویی با بیان این که در جامعه سیال امروزی، برای آنکه یک مؤسسه یا سازمان بتواند به حیات خود ادامه دهد باید بتواند زیرساخت های خود را متناسب با پیشرفت های علمی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی بازسازی و سامان دهی نماید، اظهار داشت: از این رو یکی از اولویت های مهم مدیریت برنامه، بودجه و تحول اداری دانشگاه، ساماندهی و ارتقای کلیه زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری دانشگاه در تمامی حوزه های تخصصی، اعم از آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و تربیتی و همچنین مدیریت و پشتیبانی است.
وی افزود: حیات و بقای دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در این است که بتواند با توجه به رقبای فراوان و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی، خود را متمایز نموده و هم در اهداف و راهبردها و هم در برنامه ها و همچنین بازآفرینی زیرساخت‌های پشتیبانی و سرمایه های انسانی موفقیت قابل توجهی کسب کند.
مدیر برنامه، بودجه و تحول اداری دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم ادامه داد: بر همین مبنا، در اولین اقدام، سند راهبردی دانشگاه تدوین و پس از تصویب در هیئت امنای دانشگاه، جهت اجرا ابلاغ شد در ادامه این روند و در چارچوب اقدامات مهم و زیر بنایی دانشگاه، در طول دو سال اخیر می توان به تصویب ساختار سازمانی و نمودار تفصیلی دانشگاه اشاره کرد.
وی با بیان این که در نمودار تفصیلی دانشگاه، وظایف کلیه حوزه های تخصصی مشخص گردیده، اما مرحله اجرا و پیاده سازی، نیازمند تدوین دقیق شرح وظایف هر یک از پست های سازمانی است، خاطرنشان کرد: از این رو تدوین شرح وظایف برای دانشگاه ناظر به این موضوع که در راستای تحقق سند چشم انداز و مبتنی بر سند راهبردی باشد، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
قاسمی بیان داشت: اگر در یک مؤسسه یا سازمان ـ که دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم نیز از این قاعده مستثنی نیست ـ هر یک از افراد نتوانند به خوبی وظایف خود را عملی کنند، مؤسسه دچار اختلال و ناهماهنگی در اجرا می شود و نهایتا به جای حرکت در جهت وصول به اهداف، درگیر حاشیه ها و ناهماهنگی های بین بخشی خواهد شد.
وی افزود: بر همین مبنا، در مرحله اول، شرح وظایف کلیه پست های سازمانی دانشگاه تدوین و پس از برگزاری جلسات کارشناسی با معاونان و مدیران دانشگاه و اخذ نظرات آنان، جمع بندی و در گام نخست در حوزه سازمان مرکزی ابلاغ شد.
مدیر برنامه، بودجه و تحول اداری دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم گفت: در خصوص دانشکده های علوم قرآنی نیز، شرح وظایف مربوطه به صورت پیش نویس جهت اظهار نظر ارسال شده که در نهایت، پس از دریافت نظرات کارشناسی دانشکده‌ها، جمع بندی و ابلاغ خواهد شد.
وی با بیان اینکه جهت تدوین شرح وظایف، تاکنون بیش از 250 ساعت کار کارشناسی شده است و نکته حائز اهمیت آن است که مبتنی بر سند راهبردی و در جهت تحقق ماموریت های دانشگاه و وصول به اهداف پایه ریزی شده است، ادامه داد: اگر قرار بود این شرح وظایف، با چنین کیفیتی برون سپاری و توسط نهادهای ارائه دهنده این چنین خدماتی تدوین می شد حداقل 50 میلیون تومان برای دانشگاه هزینه داشت که به حول و قوه الهی بدون هزینه خاصی در مدیریت برنامه، بودجه و تحول اداری تدوین شد.
قاسمی تصریح کرد:  پس از ابلاغ شرح وظایف، طبیعتا هر گونه تقسیم بندی وظایف و همچنین نظارت و ارزیابی عملکرد بر مبنای وظایف ابلاغی انجام خواهد شد و هر گونه تشویق یا تنبیه منابع انسانی بر اساس آن خواهد بود.
وی ویژگی های شرح وظایف ابلاغی را برشمرد و اظهار داشت: وظایف ابلاغی مبتنی بر سند راهبردی تدوین شده و در چارچوب نیل به سند چشم‌انداز دانشگاه و وصول به اهداف است و ضمن این که سعی شده جامع و کامل و مانع تداخل های کاری و ابهام در وظایف و مسئولیت ها باشد؛ در واقع روشن و شفاف نیز خواهد بود.
مدیر برنامه، بودجه و تحول اداری دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در پایان گفت: یکی دیگر از ویژگی های شرح وظایف ابلاغی این است که با رویکرد سیستمی ارتباط دارد و همبستگی پست های مختلف سازمانی در تدوین آن در نظر گرفته شده است.
Share/Save/Bookmark