امتیاز مثبت
۳
 
تولید محتوای الکترونیکی نمونه ای از توصیه ولی امر مسلمین در گام دوم انقلاب
تولید محتوای الکترونیکی نمونه ای از توصیه ولی امر مسلمین در زمینه گام دوم انقلاب و پیشرفت ایران اسلامی در زمینه علم و فناوری است
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۱۸
کد مطلب: 9288
 
 
به گزارش پایگاه قرآنی دانشگاهی ایحا، علیرضا متانت دانشجوی دانشکده مطالعات تطبیقی قرآن شیراز که در درس کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در علوم قرآن و حدیث، موفق به طراحی استارت آپ زیبایی شده بود مورد تحسین اساتید و دانشجویان دانشکده قرار گرفت.
وی در گفت و گویی بیان داشت: اگر بخواهیم در آن‌چه که ویژگی مشترک صنعت پیشرفته‌ی امروزی است دقیق شویم و به عبارتی سعی کنیم این ویژگی را به روشنی بیابیم و تعریف کنیم باید از (محتوای) الکترونیک نام ببریم.
متانت با بیان این که تولید محتوای الکترونیکی نمونه ای از توصیه ولی امر مسلمین در زمینه گام دوم انقلاب و پیشرفت ایران اسلامی در زمینه علم و فناوری است، گفت: محتوای الکترونیکی، قابل طراحی در تمامی زمینه ها برای تمامی مقاطع تحصیلی در تمامی دروس است، این قابلیت قدرت معلم را برای تدریس بیشتر کرده و درس را برای دانش آموزان قابل فهم خواهد کرد.
وی ادامه داد: نمونه ای که بنده آن را مورد طراحی قرار داده ام، نمونه ای از محتوای الکترونیکی در زمینه درس ادبیات عرب، موضوع اعراب فرعی، می باشد. این نرم افزار تحت سری نرم افزارهای OFFICE طراحی شده است و در عین سادگی در دسته بندی محتوا، دارای محیط گرافیکی زیبا و جذاب و منحصر به فرد است.
دانشجوی دانشکده مطالعات تطبیقی قرآن شیراز افزود: در این نرم افزار با استفاده از امکاناتِ مختلفی اعمِ از هدف کار، ایفای نقش، اتاق گفت و گو، آزمون فردی و گروهی، راهنمای آزمون، خلاصه مباحث، بازی و سرگرمی و ... تلاش شده یک تدریس بسیارموفق و ماندگار، به جا گذاشته شود.
وی با بیان این که در این محتوا که اولا بدون هیچ برنامه نویسی طراحی شده و ثانیا سعی بر رعایت تمامی نکات دستوری شده است، حق تألیف محفوظ و کپی برداری از آن شرعاً و قانوناً حرام است، خاطرنشان کرد: تلاش بر تولید محتوای الکترونیکی نباید به این مواردِ کوتاه، خلاصه و متوقف شود؛ بلکه باید تلاش کرد تا قله های موفقیت طی شود و برنامه هایی برای یک تدریس موفق تر همراه با توجه به دانش آموزان و برطرف شدن نیازهای عاطفی و تربیتی آنها طراحی شود.
Share/Save/Bookmark